A. M. Brandt and M. B. Colton, symposium on haptic interfaces for virtual environment and teleoperator systems, p.389395, 2008.

K. Brennan and M. Resnick, New frameworks for studying and assessing the development of computational thinking, Proceedings of the 2012 annual meeting of the American Educational Research Association, p.125, 2012.

M. Chevalier, F. Riedo, and F. Mondada, Pedagogical uses of thymio ii : How do teachers perceive educational robots in formal education ?, IEEE Robotics & Automation Magazine, vol.23, issue.2, p.1623, 2016.

W. Harlen, J. Elstgeest, and S. Jelly, Enseigner les sciences : comment faire ? Le Pommier, 2004.

G. Lemeignan and A. Weil-barais, Construire des concepts en physique : l'enseignement de la mécanique, 1993.

J. L. Martinand, Connaître et transformer la matière, 1986.

K. Ravanis, Représentations, modèles précurseurs, objectifs-obstacles et médiationtutelle : concepts-clés pour la construction des connaissances du monde physique à l'âge de 5-7 ans, Revista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias, vol.5, issue.2, 2010.